Frågor & svar

 Jag kan inte logga in med mina vanliga inloggningsuppgifter?

  • Klicka på symbolen ”Mina sidor” eller ”Logga in” på en produkt.
  • Klicka på ”Glömt lösenord” – och fyll i din e-postadress. Ett nytt lösenord skickas automatiskt till din e-post.  
  • Du kan därefter ändra ditt lösenord själv. Klicka på ”Mina sidor” och ”Lösenord” – fyll i bekräfta ditt nya lösenord.

 
Kan jag lägga till flera användare för min klinik?

  • Ja, det går bra. Under ”Mina sidor” klickar du på ”Användare”. Om det endast finns en person registrerad på företaget, är denna automatiskt ”ordergodkännare”. Du kan sedan lägga till flera personer, som blir ”orderläggare”. Om en ”orderläggare” gör en order i shopen – måste sedan ”ordergodkännaren” godkänna beställningen – innan den skickas till Unident. Ordergodkännaren får automatiskt ett mail om att det finns en order att godkänna.
  • Ordergodkännaren kan även ändra behörighet för orderläggaren om också denna ska kunna godkänna order.

 
Kan jag lägga till flera leveransadresser?

  • Ja, det går bra. Under ”Mina sidor” klickar du på ”Adresser”. Här kan du lägga till fler leveransadresser, som sedan kan väljas i kassan. Man kan bara ändra adress inom samma land.
  • I de fall du önskar ändra en fakturaadress – kontakta vår kundtjänst på tel: 0346-73 24 00.


Var hittar jag mina tidigare ordrar?

  • Under ”Mina sidor” och ”Ordrar” hittar du alla dina tidigare ordrar hos Unident. Klicka på ”Order ID” för att se hela ordern.  

 
Kan jag beställa om en tidigare order?

  • Ja, det går bra. Under ”Mina sidor” och ”Ordrar” hittar du alla dina tidigare ordrar hos Unident. Genom att klicka på ”kundvagnssymbolen” vid önskad order, kan du snabbeställa ordern igen. Hela ordern läggs då i kundvagnen.

 
Kan jag enkelt beställa om produkter från en tidigare order?

  • Ja, det går bra. Under ”Mina sidor” och ”Ordrar” hittar du alla dina tidigare ordrar hos Unident. Klicka på ”Order ID” för önskad tidigare order. Genom att klicka på kundvagnssymbolen vid en produkt – läggs 1st av den produkten i kassan. Om kundvagns-symbolen saknas på någon produkt betyder det att produkten utgått ur vårt sortiment och inte längre kan beställas.
  • Genom att klicka på “hjärt”-symbolen, kan du även lägga önskad produkt i en ”favoritlista”. För vissa produkter kan du även se säkerhetsdatablad här – klicka på dokumentsymbolen vid önskad produkt.

 
Kan jag se om min order är behandlad/packad/skickad?

  • Ja, det går bra. Under ”Mina sidor” och ”Ordrar” hittar du alla dina tidigare ordrar hos Unident. I kolumnen ”Status”, ser du bl a. om din order är packad eller skickad.

 
Hur vet jag om alla produkter i min beställning är skickade?

  • Under ”Mina sidor” och ”Ordrar” hittar du alla dina tidigare ordrar hos Unident. Klicka på ”Order ID” för att se info om önskad order. I kolumnen ”Status”, ser du bl a. om produkter i din beställning är packade, skickade, restnoterade eller dellevererade.

 
Hur skapar jag en favoritlista?

  • Under ”Mina sidor” och ”Favoritlistor” skapar du och redigerar dina favoritlistor. Du döper själv dina listor (t ex. Kylvaror, Engångsmaterial etc.)


Du kan sedan fylla på dina favoritlistor på tre sätt:

  • Genom att öppna en tidigare order, och klicka på “hjärt”-symbolen framför önskade produkter. När du klickar på symbolen får du välja till vilken favoritlista du vill lägga produkten.
  • Genom att använda sökfunktionen. Skriv in t ex. en produkt eller ett artikelnummer i sökrutan högst upp i webshopen. Ett sökresultat kommer fram, där du direkt kan välja att lägga produkter i kundvagnen eller spara i en favoritlista.
  • När du besöker en produktsida i Unidents webshop kan du alltid välja att lägga produkten i en favoritlista genom att klicka på “hjärt”-symbolen.